بهترین روش ارتباط با مشتری در اینستاگرام

روش های جذب مشتری در اینستاگرام
یکی از مهم ‌ترین دلایلی که باعث می ‌شود مشتریان به خرید از محصولات و خدمات شما بپردازند، پشتیبانی صحیح در ارائه خدمات می ‌باشد. در واقع یکی از اصلی ‌ترین نکات برای افزایش فروش محصولات آنلاین اینستاگرام استفاده از تکنیک‌ های مدیریتی برای حفظ تعامل با مشتریان می ‌باشد، یعنی ارتباط با مشتری در اینستاگرام که راهکارهای بسیاری برای تعامل و حفظ آن وجود دارد.
اگر شما یک فروشگاه اینستاگرام را برای خود راه ‌اندازی کرده ‌اید باید به این ‌موضوع واقف باشید که مشتریان رکن اصلی کسب ‌و کار شما به شمار می‌ روند و بدون آن ها نمی توان موفقیت زیادی را به دست آورد. در ادامه این مطالب سعی بر ارائه نکاتی داشته ایم که می ‌توانید با استفاده از آن‌ ها به ‌سوددهی کسب ‌و کار خود کمک زیادی کنید.
تکنیک ‌های ارتباط با مشتری در اینستاگرام
امروزه با توجه به این ‌که فروشگاه‌ های آنلاین بسیاری روی کار آمده اند، صاحبین کسب ‌و کار برای رشد و موفقیت خود به استفاده از پلتفرم اینستاگرام می‌ پردازند تا بتوانند از این طریق محصولات خود را معرفی کنند که همین موضوع باعث شده برای مدیریت و پشتیبانی کسب ‌و کارها در اینستاگرام از افراد متخصص استفاده شود.
به افرادی که پیج ها را مدیریت می کنند ادمین اینستاگرام گفته می شود، از طرفی بهتر است قبل‌ از این ‌که به استخدام ادمین اینستاگرام بپردازید باید یک الگوی مدیریتی مناسب را برای تعامل با مشتریان طراحی کنید تا ادمین بتواند کسب ‌و کار شما را با توجه به معیارهایی که ارائه داده اید و با الگوی پیش ‌فرض تهیه ‌شده انجام دهد، به‌ عنوان مثال مشخص کنید که قرار است از چه لحنی برای پاسخگویی به مشتریان استفاده کنید.
ارتباط ‌گیری شفاف
یکی از بهترین و موثرترین روش ‌ها برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام استفاده از محتوا نویسی کوتاه و بیان واضح است. همیشه در تلاش باشید که هنگام تعامل با مشتریان ارتباط خود را کاملا شفاف انجام دهید  و به‌ صورت مستقیم در مورد پرسش، درخواست مخاطبان و دغدغه آن‌ ها صحبت کنید، این روش باعث می‌ شود که جایگاه ارزشمندی در بین مشتریان پیدا کنید و آن‌ ها را به مشتری وفادار خود تبدیل نمایید.
گاهی اوقات ممکن است مشتریان به دلیل تغییراتی که در ساختار کسب ‌و کار به وجود می‌ آید با تردیدهایی مواجه شوند، بنابراین طراحی یک سیستم پشتیبانی می‌ تواند به رفع این‌ موضوع بپردازد و پاسخ مناسبی را برای کاربران ارائه دهد؛ در نتیجه استفاده از یک الگوی پیش ‌فرض و شفاف بر روی شرایط بحرانی بسیار تاثیر گذار می‌ باشد.

پشتیبانی از خدمات
به این نکته دقت داشته باشید زمانی‌ که یکی از محصولات شما توسط مشتریان خریداری شود پرسش ‌های زیادی ممکن است در مراحل خرید برای آن‌ ها ایجاد شود، به‌ عنوان مثال در مورد نحوه ارسال کالا، زمان تحویل کالا، نحوه پرداخت، هزینه ارسال و …  سوالاتی ایجاد می شود که باید سریعا به آن‌ ها پاسخ داد، در چنین مواقعی باید بتوانید مشتریان خود را از زمان خرید تا رسیدن محصولات به دست آن ‌ها پشتیبانی کنید.
با انجام این کار تعامل مناسبی را با وی برقرار خواهید کرد که این خود باعث پرسش‌ های پرتکرار به‌ صورت مستقیم می ‌شود، بنابراین اگر بتوانید پشتیبانی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید ممکن است مشتریان به خرید مجدد هم تشویق شوند حتی پیج شما را با افراد دیگر هم به اشتراک می ‌گذارند.
نحوه ارسال محصولات
با توجه به این‌ که خریدها بیشتر به‌ صورت آنلاین انجام می ‌شوند، فروشگاه ‌ها باید یک برنامه ‌ریزی دقیق را برای ارسال محصولات خود به دست مشتریان انجام دهند. در هر صورت یکی از مهم‌ ترین مرحله‌ هایی که در فروش باید به آن توجه داشته باشید ارسال کالا به دست مشتریان می ‌باشد و در نهایت باید مشخص کنید که سریع ‌ترین راه برای فرستادن محصولات به دست مشتریان کدام روش  است؟
باید یک استراتژی مناسب را برای ارسال محصولات به مشتریان در نظر بگیرید و مشخص کنید که نحوه ارسال و پرداخت هزینه‌ ها چگونه باشد، به‌ع نوان مثال ارسال محصولات از طریق پیک درون ‌شهری، از طریق تیپاکس، از طریق پست پیشتاز، پرداخت هزینه درب منزل، کارت به کارت، واریز به حساب و … از روش‌ هایی است که شما می‌توانید آن ‌ها را مورد استفاده قرار دهید.
با انجام این کار حق انتخاب را به مشتریان خود می ‌دهید که همین مسئله به ‌صورت غیرمستقیم بر روی افزایش مشتریان شما تاثیر می ‌گذارد، به این نکته دقت داشته باشید که اگر روزانه از فروش بالایی برخوردار هستید باید ارسال‌های زیادی را انجام دهید، بنابراین بهتر است از سیستم لجستیک شخصی استفاده نمایید.
ثبت اطلاعات مشتری
از دیگر روش های روش جذب مشتری در اینستاگرام ثبت اطلاعات آن ها می باشد، با بدست آوردن اطلاعات شخصی مشتریان می ‌توانید راه ‌های ارتباطی خود را با آن‌ ها محکم کنید. در واقع جمع‌ آوری اطلاعات تماس مشتریانی که خریدهای خود را به ‌صورت اینترنتی انجام می ‌دهند کار ساده ‌ای نیست و ممکن است کمی زمان ‌بر باشد، اما برای انجام آن می ‌توانید از یک دستیار کمک بگیرید که در ثبت اطلاعات مشتریان به شما کمک نماید.
نوشته بهترین روش ارتباط با مشتری در اینستاگرام اولین بار در بست فارسی. پدیدار شد.