تکنیک های موثر تولید محتوا در اینستاگرام

در زمان قدیم تولید محتوا خلاصه می شد به نوشتن متن مقاله و کتاب اما امروزه به دلیل روی کار آمدن فضای مجازی تولید محتوا تعریف دیگری پیدا کرده است. امروزه درگیری ذهنی بسیاری برای کاربرانی که در اینستاگرام تولید محتوا انجام می دهند وجود دارد.
بالا بودن حجم تنوع در محتوای اینستاگرام کمی نگرانی برای کاربران به همراه داشته است و این نگرانی نیز به دلیل قوانین سخت گیرانه اینستاگرام در زمینه تولید محتوا می باشد که اگر قوانین را زیر پا بگذارید با عواقب جبران ناپذیر رو به رو خواهید شد.
تقویم محتوایی و واجبات اجرای آن
هیچ فرقی ندارد که شما قصد دارید از پروفایل شخصی خودتان کسب درآمد انجام دهید یا از طریق یک کسب و کار بزرگ! اولین قدم برای رسیدن به هدف در این راه فهرست برداری از ایده های خود می باشد. در اینستاگرام شرکت های به نام که فعالیت می کنند نیز یک فهرست اجرایی برای خود در نظر گرفته اند که با کمک آن به مدیریت صفحه خود در اینستاگرام می پردازند. یکی از مهم ترین ابزار ها برای نظم دهی و رسیدن به اهداف خود تقویم محتوای اینستاگرام می باشد.
با در دست داشتن تقویم محتوا در اینستاگرام می توانید از هدر رفتن وقت و انرژی تان جلوگیری کنید و بیش ترین زمان را برای تولید محتوا با کیفیت بالا سپری کنید تا بتوانید به نتایج عالی تر دست بیابید.
نکته طلایی که یکی از مهم ترین روش های تولید محتوا در اینستاگرام می باشد این است که زمان فعالیت و بازدید کاربران از صفحه خود را بشناسید و با توجه به فعالیت و رفتار کاربران خود اقدام به انتشار پست کنید.
هنگامی که مشغول تدارک تقویم محتوای پیج اینستاگرام خودتان هستید بهتر است درباره یک به یک استوری ها پست ها و سایر موارد به سوالات زیر پاسخ دهید.
موضوع اصلی محتوای تولید شده چه می باشد؟
هدف اصلی از تولید و منتشر کردن مطلب چیست؟
بهترین ساعات منتشر کردن محتوا چه زمانی می باشد؟
مخاطب هدف من چه کسی می باشد و چه شک و شبهه ای دارد؟
اصلی ترین استراتژی تقویم محتوا جلوگیری کردن از تولید محتواهایی می باشد که تکراری هستند و یا محتوا هایی که بازدهی خوبی از سمت کاربران به دست نمی آورند. می توانید با چیدمان دقیق و مرتب به سادگی تمامی تمرکز خود را روی مطالبی بگذارید که اثر بخشی بسیار عالی دارند.
Insight، ابزار تحلیل و بررسی اینستاگرام
اینستایت از مهم ترین ابزار های اینستاگرام به حساب می آید که تجزیه و تحلیل داده های مرتبط با آمار جمعیت کاربران و محتوای پیج کسب و کاری شما از اصلی ترین نقش آن می باشد.
داشتن یک حساب که نشان دهنده کسب و کار شما باشد از قابلیت های برنامه Insight می باشد. اگر شما نیز جز آن دسته افرادی هستید که از حساب شخصی تان برای کسب و کار به کار می برید نیازمند این هستید که به صفحه تنظیمات بروید و گزینه Account switch to Business را انتخاب کنید تا با این کار پروفایل شما به یک اکانت بیزینسی تبدیل شود.
اگر حالت پروفایل را از این شرایط خارج کنید تمامی اطلاعات پیج شما از بین می رود پس برای داشتن اطلاعات تا جایی که امکان دارد از تغییر حالت پروفایلتان اجتناب کنید.
برای این که بتوانید به Insight Instagram دسترسی داشته باشید سه راه پیش رو دارید…
راه اول: در سمت راست گوشه و بالای پروفایل خود گزینه سه نقطه وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید در بین گزینه های موجود گزینه Insights را انتخاب کنید.
روش دوم: یک گزینه از پست های صفحه کاری خود را انتخاب کنید و در پایین سمت چپ پست گزینه View Insights را انتخاب کنید با کلیک بر روی این گزینه نمودار پست به شکل اختصاصی برای شما نمایان می شود
روش سوم: در قسمت استوری که گذاشته اید بر روی نام کاربری افرادی که استوری را مشاهده کرده اند ضربه بزنید در ابن زمان برای شما نماد نمودار نمایان می شود که باید آن را انتخاب کنید تا جزئیات آماری را به راحتی بررسی کنید.

شاخص های Instagram Insight
وقتی به بخش اینسایت می روید با سه عنوان Activity، Content، Audience رو به رو خواهید  شد که هر یک از آن ها دارای بخش هایی هستند که مختص خودشان می باشد…
Content
Stories: تمامی تجزیه و تحلیل های داده های دریافتی که در استوری شما وجود دارد را می توانید ببینید
Promotions: هر چند بار که از طریق اینستاگرام برای تبلیغ پیج خود اقدام کرده اید در این بخش قابل مشاهده است
Feed: تمامی فعالیت های صفحه شما در سه سال گذشته قابل مشاهده می باشد
Activity
Discovery: تمامی عملکرد اکانت شما در اینستاگرام در این بخش قابل مشاهده می باشد
Reach: در این قسمت تعداد کل افراد که پست شما را دیده اند مشخص است
Profile Visits: هر چند بار که پروفایل شما توسط کاربری دیده شده است
Impressions: تعداد دفعاتی که پست پیج شما برای کاربران نمایان شده است
Interactions: هر مقدار فعالیتی که در طول هفته داشته اید در این قسمت می توانید ببینید
Website Clicks : هر چند بار که کاربران روی لینک یا آیدی که در استوری قرار داده اید کلیک کرده اند نمایش داده می شود
Email: هر چند بار که کاربران روی گزینه ایمیل شما در قسمت پروفایل کلیک کرده اند
Call: هر بار که کاربران روی گزینه تماس در پروفایلتان کلیک کرده اند
Audience
Followers: تعداد دنبال کنندگانی که در یک هفته به صفحه شما اضافه شده اند یا پیج شما را آنفالو کردهاند در این قسمت مشخص است که به راحتی می توانید با کمک اینسایت کسب و کار خود را با برنامه ریزی دقیق تری مدیریت کنید.
آشنا شدن با نکته های طلایی نگارشی تولید محتوا در اینستاگرام
یکی دیگر از تکنیک های تولید محتوا در اینستاگرام آشنایی با نکات نگارشی تولید محتوا می باشد که برخی از این نکته ها به شرح زیر هستند…
رعایت کردن قواعد نگارش فارسی
استفاده کردن از نیم فاصله در نوشتن لغات مانند می‌توانید
کپشن انگلیسی نوشت را کنار بگذارید
از متون کوتاه و پر معنی برای نوشتن کپشن به کار ببرید
در متن کپشن از علامت های نگارشی مانند علامت تعجب ویرگول علامت سوال و… استفاده کنید
لغات سخت را در کپشن به کار نبرید
از نوشتن مطالب خشک و رسمی اجتناب کنید و از متن به زبان کوچه بازاری برای نوشتن به کار ببرید
لحن دوستانه و رسمی برای نوشتن متن در نظر داشته باشید
با کمک اینتر هشتگ ها را از متن جدا کنید تا متن زیبا داشته باشید
متن خود را بعد از نوشتن در کپشن چندین بار بخوانید تا اشتباه تایپی نداشته باشد.

آشنایی با چند تکنیک مهم در نوشتن کپشن
در قدم اول هدف خود را بشناسید و درباره آن متن آماده کنید
در هنگام آماده کردن متن کپشن سلیقه تمامی کاربران را در نظر بگیرید
از هشتگ ها پیش فرض و اصلی استفاده نمایید
کاربران در زمان خواندن کپشن تقریبا سی کلمه اول را می بیند و برای خواند ادامه متن باید گزینه more کلیک کند پس سعی کنید قسمت اول متن را که بسیار اهمیت زیادی دارد رل جذاب بنویسید
استفاده کردن از بنر اینستاگرام
اینستاگرام را به یک نمایشگاه تشبیه می کنیم که هر روز در حال برگزاری می باشد و شما نیز در این نمایشگاه غرفه ای در اختیار دارید تا به فروش محصولات خود بپردازید، در این زمان شما تمامی سعی خود را می کنید تا تبلیغات خود را به نحو احسنت انجام دهید تا افراد حاضر در فروشگاه از شما خرید انجام دهند در زمان انجام تبلیغات و ساخت بنر و… احتمالا با نمونه مشابه رو به رو شوید که بهتر است این مورد را کنار بگذارید و با فکر کردن بیش تر ایده ای خلاقانه تر و هوشمندانه تری را انتخاب کنید.
هر چه قدر بتوانید درباره مخاطب خود شناخت بیش تری به دست آورید در زمان تولید محتوا راحت تر می توانید عمل کنید توجه داشته باشید که امروزه نوشتن محتوا ساده بسیار موفق تر عمل می کنند. با انجام این کار به محتوای موجود در پیج خود هویت می بخشید که انجام همین کار باعث می شود تا در زمان کوتاهی بهترین اثر بخشی را در ذهن مخاطبتان برای کسب وکارتان به ارمغان بیاورید.
با رعایت و به کار بردن روش های تولید محتوا در اینستاگرام می توانید کسب و کاری راه اندازی کنید که شما را به در آمد خوبی برساند.
نوشته تکنیک های موثر تولید محتوا در اینستاگرام اولین بار در بست فارسی. پدیدار شد.