14 راهکار تبلیغات در اینستاگرام

بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام چیست؟
امروزه روش های مختلفی برای توسعه برند و دیده شدن وجود دارد که یکی از تاثیرگذارترین آن ها، تبلیغات در اینستاگرام است. این پلتفرم امروزه به یکی از محبوب ترین بسترهای به اشتراک گذاری محتوا تبدیل شده و کاربران بسیار زیادی دارد.
کسب و کارهای بسیار زیادی در این فضا در حال فعالیت هستند، به طوری که پیج اینستاگرام داشتن این روزها به یکی از الزامات تبدیل شده است. طبق آمار جهانی در حال حاضر اینستاگرام دارای 1.4 میلیارد کاربر است که بخش بسیار بزرگی از آن ها به صورت روزانه در این اپلیکیشن فعالیت می کنند.
همین موضوع باعث شده تا اهمیت تبلیغ در اینستاگرام بیش از پیش مشخص شود و صاحبان کسب و کارها برای ارتقای جایگاه برند خود به دنبال موثرترین راه های تبلیغ در این پلتفرم می باشند. در این مطلب می خواهیم چند مورد از بهترین روش های تبلیغات اینستاگرامی را برای شما شرح دهیم.
انواع تبلیغات در اینستاگرام
شما به عنوان فردی که می خواهد برای پیشرفت جایگاه کاری خود از تبلیغات دیجیتال استفاده کند، باید با انواع مختلف تبلیغات در اینستاگرام آشنا باشید تا بتوانید بر اساس موقعیت کاری خود و همچنین تفاوت ها و شباهت هایی که این موارد با یکدیگر دارند، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
1. تبلیغات اسپانسری اینستاگرام
یکی از روش های تبلیغ در اینستاگرام بدون حضور یک شخص ثالث از طریق اسپانسرشیپ اینستاگرام است. در این روش شما یکی از پست های خود که دوست دارید را انتخاب می کنید؛ برای مثال پستی که بیشترین نرخ تعامل را داشته است، سپس با پرداخت هزینه ای مشخص اینستاگرام را به عنوان اسپانسر خود انتخاب می کنید.
بر اساس گزینه ها و فاکتورهایی که مشخص کرده اید، اینستاگرام پست شما را در صفحه feed به کاربران مختلف نشان می دهد. در این نوع تبلیغ نیازی نیست که کاربران برای دیدن پست مورد نظر، شما را فالو کرده باشند؛ بنابراین یکی از موثرترین روش ها برای دیده شدن در اینستاگرام است.
2. تبلیغات همسان
این نوع تبلیغ اینستاگرامی خودش به چند دسته مختلف تقسیم بندی می شود؛ اما در هر حالت کلی تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات گفته می شود که تبلیغ مورد نظر مانند پست های دیگر و همسان با آن ها در بین شان قرار می گیرد و مخاطب را بدین صورت جذب می کند. این نوع تبلیغات به این دلیل موثر هستند که به صورت غیرمستقیم انجام می شوند.
درواقع نتایج نشان داده اند که بسیاری از مردم زمانی که متوجه یک تبلیغ می شوند دیگر علاقه ای آن نشان نمی دهند؛ اما زمانی که ابتدا جذب یک محتوا شوند و سپس بفهمند که تبلیغ بوده، احتمال تبدیل شدن شان به مشتری بیشتر خواهد بود. تبلیغات اسپانسری نمونه ای از این تبلیغات هستند.
3. تبلیغات ویدیویی
اکثر اوقات تبلیغات در اینستاگرام به صورت عکس انجام می شوند، در حالی که می توان از ویدئوی تبلیغاتی یا تیزر نیز به عنوان راهی برای معرفی برندهای مختلف استفاده کرد. البته نیازی نیست که یک ویدئوی معرفی منتشر می کنید؛ می توانید چند عکس را نیز کنار هم گذاشته و به صورت اسلایدی در یک ویدئوی چند ثانیه ای به نمایش بگذارید.
4. تبلیغات چرخشی
یکی از امکانات جذابی که چند سالی است به این پلتفرم اضافه شده است، پست های چند اسلایدی است. در این گونه پست ها شما می توانید تعداد 10 عکس یا فیلم را پشت سر هم در یک پست بگذارید تا مخاطبان با ورق زدن بتوانند آن ها را مشاهده کنند.
آزادی عمل شما در این مدل تبلیغ بسیار بالا است چون می توانید کسب و کارتان را در 10 اسلاید به خوبی معرفی کنید و متوجه مخاطبان را به خود جلب کنید. گاهی همین پست های چند اسلایدی موجب می شود که مخاطب به محتوای شما علاقمند شود و سری به پیج تان بزند تا سایر محصولات را نیز ببیند.
5. تبلیغات اسپانسری در استوری

حتما شما هم در صفحه feed یا home تان پست های تبلیغاتی را مشاهده کرده اید که در بالای آن ها عبارت sposored درج شده است. بسیاری از مردم تصور می کنند که تبلیغات همسان و اسپانسری فقط مختص پست است و نمی توان در استوری این نوع تبلیغ را انجام داد.
در حالی که این قابلیت امروزه در استوری نیز قابل دسترس است و شما می توانید از آن استفاده کنید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اسپانسرشیپ در استوری مدت زمان کمی دارد، به عبارتی استوری های ویدئویی 15 ثانیه و عکس ها تنها 3 ثانیه به نمایش در می آیند.
6. پست های با تگ خرید
یکی دیگر از روش های تبلیغات همسان، پست های با قابلیت خرید یا اصطلاحا shoppable هستند. این مدل پست ها برای فروشگاه هایی است که می خواهند محصولات خود را برای فروش در اینستاگرام بگذارند؛ افزودن برچسب خرید به پست باعث می شود مشتری ها راحت تر به سایت شما دسترسی داشته باشند.
زمانی که این قابلیت را برای پست های خود فعال کنید، تگ خرید حاوی توضیح کوتاهی درباره محصول مورد نظر شامل قیمت، یک عکس دیگر و لینک خرید به وبسایت می باشد. این کار موجب می شود مشتریان شما بتوانند خیلی راحت تر و آسان تر محصول را خریداری کنند.
7. تبلیغات گسترده در اینستاگرام
یکی دیگر از روش های تبلیغاتی استفاده از تبلیغات گسترده است. همانطور که از نامش پیداست در این نوع، سفارش تبلیغ مشتری به چندین پیج یا اینفلوئنسر داده می شود و همه آن ها تبلیغ مورد نظر را انجام می دهند.
یکی از مزایای این روش این است که شما تنها کافی است خواسته خودتان را به مجری تبلیغات یا یک آژانس تبلیغاتی بیان کنید و همچنین میزان بازدید مورد نظرتان از تبلیغ و یا هدف تان را نیز مشخص کنید؛ سپس مجری شما با اینفلوئنسرها و صفحاتی که می شناسد صحبت می کند و کار شما را انجام می دهد.
بنابراین اگر نمی دانید با کدام پیج ها یا اینفلوئنسرها باید همکاری کنید تا نتیجه خوبی بگیرید و یا وقت کافی برای ارتباط گرفتن با آن ها را ندارید، می توانید از تبلیغات گسترده استفاده کنید تا بدون مشکل خاصی به هدف خود دست پیدا کنید.
8. تبلیغات اینفلوئنسری
یکی از رایج ترین و شناخته ترین راه های تبلیغات در اینستاگرام به وسیله اینفلوئنسرها است. معمولا این روش نسبت به سایر روش ها تاثیرگذاری بیشتر دارد و نتیجه بهتری خواهد داشت؛ البته نکته قابل توجه این است که هزینه تبلیغات در اینستاگرام به وسیله اینفلوئنسرها کمی بالا است.
اینفلوئنسرها خودشان به 2 دسته ماکرو اینفلوئنسر و میکرو اینفلوئنسر تقسیم بندی می شوند. همانطور که از نامشان مشخص است، ماکرو اینفلوئنسرها آن دسته ای هستند که دنبال کنندگان بسیار زیادی دارند و در میان مردم مشهور و محبوب شده اند.
9. ماکرو اینفلوئنسر
همانطور که گفتیم این دسته از اینفلوئنسرها دنبال کنندگان بسیار زیادی دارند؛ اما منظورمان از زیاد دقیقا جه عددی است؟ اگر بخواهیم به صورت حدودی بگوییم می توانیم افرادی که بیش از 100 هزار دنبال کننده یا فالوور دارند را در این دسته قرار بدهیم.
اکثر افرادی که ماکرو اینفلوئنسر هستند دارای تیک آبی اینستاگرام نیز می باشند؛ اما این بدین معنی نیست که تمامی آن ها باید این تیک را داشته باشند! اینفلوئنسرهای بسیار زیادی نیز داریم که بدون تیک آبی در حال فعالیت هستند و از قضا تبلیغات شان نیز نتایج خیلی خوبی به همراه دارد.
10. میکرو اینفلوئنسر

شاید شما هم از اطرافیان تان شنیده باشید که یکی از آشنایان تان اینفلوئنسر شده و یا به تازگی می خواهد در این راه قدم بگذارد. به افرادی از این قبیل که کمتر از 100 هزار فالوور دارند، میکرو اینفلوئنسر گفته می شود. در نگاه اول شاید تصور کنید سفارش تبلیغ دادن به این اینفلوئنسرها موثر نیست.
اما نکته ای که بسیاری از مردم از آن غافل هستند این است که اولا ارتباط گرفتن با میکرو اینفلوئنسرها راحت تر از ماکرو اینفلوئنسرها است و دوما، هزینه بسیار کمتری نیز دارد. علاوه بر این 2 مورد، نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تبلیغ شما باید هدفمند باشد و نتیجه خوبی داشته باشد.
از آن جایی که این دسته از اینفلوئنسرها دنبال کنندگان کمتر اما در عین حال فعال تری دارند، تبلیغات شما توسط آن ها نیز بازخورد و نتایج بسیار بهتری خواهد داشت.
11. برچسب paid partnership
اصولا اینفلوئنسرها برای تبلیغ یک برند از راه هایی مانند معرفی به وسیله فیلم یا عکس و استوری استفاده می کنند؛ در حالی که یکی دیگر از راه های معرفی یک برند توسط این افراد استفاده از قابلیت paid partnership اینستاگرام است.
اگر شما صاحب یک برند یا فروشگاه اینترنتی باشید، می توانید یکی از محصولات خود را برای اینفلوئنسر مورد نظرتان ارسال کنید و سپس از او بخواهید که آن را این تگ در صفحه اش منتشر کند؛ در این حالت دنبال کنندگان او متوجه می شوند که محصول مورد نظر، از شما خریداری شده است.
12. واگذاری کوتاه مدت پیج به اینفلوئنسر
شاید با این نوع تبلیغ به اندازه سایر روش ها آشنا نباشید اما خوب است بدانید که گاهی افرادی که می خواهند پیج شان به سرعت پیشرفت کند و روی غلتک پیشرفت بیافتند؛ برای مدت زمان کوتاهی پیج خود را به دست یک اینفلوئنسر می دهند تا با شیوه خاص تولید محتوایش، مخاطبان را به خود جذب کند.
13. استوری
معمول ترین روشی که اینفلوئنسرها برای انجام تبلیغات به کار می برند، تبلیغ از طریق استوری است. اگر شما هم چند پیج با مخاطبین بالا داشته باشید احتمالا دیده اید که حداقل روزی یک مرتبه یک استوری تبلیغاتی در پیج شان قرار می دهند.
تبلیغ از طریق استوری مزیت های بسیاری دارد که یکی از آن ها احتمال بیشتر دیده شدن آن می باشد؛ بسیاری از کاربران در اینستاگرام ابتدا استوری های افرادی که فالو کرده اند را می بینند، بنابراین اگر از اینفلوئنسر مورد نظرتان بخواهید که تبلیغ را از طریق استوری انجام دهد، نفع بسیاری خواهید برد.
14. تبلیغات Canvas Ads
در نهایت یکی دیگر از انواع تبلیغات در این پلتفرم، تبلیغات canvas ads است که تا چند مدت قبل تنها مختص فیسبوک بود اما این روزها در اینستاگرام نیز قابل انجام است. این تبلیغ نیز درواقع نوعی استوری است که با کلیک کردن بر روی آن می توان تمام جزئیات تبلیغ را مشاهده کرد.
نوشته 14 راهکار تبلیغات در اینستاگرام اولین بار در بست فارسی. پدیدار شد.